Ga naar de inhoud

De ontevreden klant

  • 2 min read

De laatste maanden heb ik diverse ondernemers geholpen die zwaar gefrustreerd waren over hun webbouwer. Ik blijf me verbazen over de manier waarop sommige webbouwers met hun klanten omgaan nadat de website of webshop is opgeleverd. Ik zal je een voorbeeld geven.

De telefoon gaat

Onlangs werd ik gebeld door een ondernemer.
Ze had wat problemen met haar webshop en wilde die graag opgelost hebben. Ondanks eerdere toezeggingen van de webbouwer werden de problemen maar niet opgelost. Dit duurde nu al enkele maanden en dit veroorzaakte een grote ergernis. Genoeg reden voor haar om eens verder te kijken.

Second opinion

Zo kwam deze ondernemer via haar netwerk bij mij terecht. Na een kort gesprek via de telefoon hebben we een afspraak ingepland om persoonlijk kennis te maken. Tijdens dit gesprek hebben we de problemen besproken en heb ik haar toegezegd dat ik deze problemen voor haar kon oplossen.

Wat was ze blij en opgelucht toen ik haar belde met de mededeling dat ik de problemen waren opgelost. Ze kon bijna niet geloven dat de problemen waar ze al maanden mee zat nu binnen enkele uren waren opgelost.

De problemen bij deze klant werden veroorzaakt door het verkeerd instellen van plugins, het niet opruimen van ongebruikte plugins en lakse houding. Gelukkig kon ik met enkele redelijk eenvoudige aanpassingen de ergernissen van deze ondernemer laten verdwijnen.

Conclusie

Met een beetje extra tijd en aandacht hadden deze problemen geen problemen hoeven zijn!

Deze ontevreden klant is weer tevreden,
maar wel bij een andere webbouwer!